-
Att åka pulka. Man blir kall, blöt och trött. Och svettig. Allt på samma gång.
-
Att ha snöbollskrig. Att få hårda bollar av is i huvudet? Nej, tack!

-
Att göra snöänglar. För snö i nacken är ju skitkul. Not.

-
Att äta snö. Det här älskade man ju som liten, vad hände?!

-
Ha utflykt. Ärligt talat, hur kul är det egentligen efter en timme?

-
Att åka skridskor. Vem kan ens åka skridskor? Och hur gör man för att inte få skoskav?

-
Att leka utomhus. Ja, när solen skiner och det inte blåser, visst.

-
Bygga snögubbar och ljuslyktor. Man hade ju så grymma vantar som liten. Nu känns händerna så här:

-
Testa om isen på vattenpölarna var hård nog att stå på. Det här kunde man leva på en hel dag. Nja, nu är snarare läskigt att riskera få vatten i skorna.

-
Glida coolt på isen. Kanske om man vill bryta prick alla ben i sin kropp


10 saker vi gjorde på vintern när vi var små – men som suger hårt nu
När man var liten var snö och vinter typ det roligaste man visste. Nu? Not so much.